Positief afgesloten investeringsronde voor Fashion Partners
“Vorige week is onze investeringsronde eindelijk positief afgesloten, een traject dat vele maanden heeft geduurd met een hoop stress en nogal wat slapeloze nachten”. Aldus Jeroen Decker van Fashion Partners.

“De investeringsronde is nodig geweest om onze bizarre groei verder te kunnen faciliteren. We zijn DNa met letterlijk € 0,- gestart begin 2014 en in dit eerste volledige kalenderjaar halen we al omzetten die je normaal gesproken pas verwacht na een jaar of 5-6.”

“Dat klinkt leuker dan het is; men kan immers ook te hard groeien en ten onder gaan aan het eigen succes. De vraag naar onze goed doordachte merken en labels bleek zo groot, dat we in onze cashflow analyses begin van het jaar al constateerden dat het nodig was vreemd kapitaal aan te trekken om, naast onze marketing-ambities óók voldoende voorraden te realiseren. Dat het sluiten van deze deal uiteindelijk langer heeft geduurd dan verwacht, dát hadden we niet geanticipeerd, maar gelukkig zijn we op het nippertje klaar voor Kerstmis. De voorraden beginnen nu binnen te stromen en daarmee is onze enige achilleshiel (de levertijd) nu voorgoed verleden tijd.”
Persinformatie

“De merken groeien nog steeds met gemiddeld één nieuwe dealer in de drie weken. Die steeds groter wordende vraag begon een probleem te worden, met name in onze productie. Dat probleem hadden we al vroeg in de smiezen, maar soms duurt het langer dan verwacht vooraleer de juiste oplossing gevonden is.”

“Doordat we nog maar zo jong zijn, hebben we nog geen rijke historie aan cijfers. Gelukkig waren de cijfers en prestaties die we wél hebben, indrukwekkend genoeg voor een groep van privé investeerders om te besluiten dat ze het volste vertrouwen in onze ambities hebben, het totale investeringsbedrag is dan ook meer dan genoeg om jaren van sterke groei te kunnen blijven dekken.”

“Het was best een emotioneel momentje om van zulke ervaren ondernemers te horen dat ze erg onder de indruk waren van hetgeen reeds bereikt. Dat doet ons goed, vooral na zo’n periode van bloed, zweet en tranen.”

“We zijn met name blij voor onze vele dealers. Zij kunnen straks uitgebreid de vruchten plukken van een organisatie die alles strak voor elkaar heeft en voldoende professionele ambities heeft om een langdurige merk-strategie voor hen in de markt te zetten. Ik weet zeker dat ze dat op waarde weten te schatten. Onze dealers zijn erg begaan met het merk en de vorderingen en ook zij vinden het erg leuk om mee te kunnen denken met alle ontwikkelingen.”

“Voor 2016 ligt de focus primair op het verder vergroten van de parate voorraden. Daarnaast worden, binnen de bestaande merken en labels, de puntjes op de “i” gezet. Meer presentatie materiaal, betere POS mogelijkheden. We staan inmiddels bekend om onze originele en innovatieve ideeën, de stapel met nieuw te ontwikkelen concepten blijft groeien, maar voorlopig lijkt het ons goed eerst de focus te leggen op hetgeen reeds beschikbaar is voor onze dealers en dat te perfectioneren. Zoals vanouds worden alle nieuwigheden weer gepresenteerd in onze vaste showroom op de Jewels & Watches etage te Utrecht.”

Indien u geïnteresseerd bent in het afnemen van een interview met de organisatie, hoge resolutiebeelden of meer informatie wenst over Diamond Nederlands ambacht of Fashion Partners, neemt u dan contact op met Mirjam Obbes via 06 – 52 55 99 29 of mirjam@fashionpartners.nl. Daarnaast kunt u de website raadplegen: www.fashionpartners.nl of www.diamondnederland.nl

©2017 Fashion Partners · Jewels & Watches Etage Trademart D403 · Utrecht ·Diamond Netherlands

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account